vasárnap, április 08, 2007

Húsvét előtt

Délután akadt két óra szabadidőm és úgy döntöttem megnézem a Zagyva halait. Az utóbbi napokban nem sok sikerrel kecsegtetett a víz. Gyanakodtunk is mindenre. Talán kapott egy kis szennyezést, vagy az áradás miatt nem esznek a halak?


A mai napi peca -ha nem is teljesen adta meg kérdéseinkre a választ, mégis megnyugtató sikerrel zárult. Sokat tanakodtam, hogy a két fő hal közül jászra vagy csukára vessem be a horgomat, mígnem úgy döntöttem mindkét pecát elviszem magammal.

A víz sokat apadt mondhatnám kis híjján nyári vízállása volt. A mélyebb pályákat talán még nem érdemes erőltetni. Először a csukázó botot vettem kézbe a másikat betettem a melles csizmába, úgy hogy a bot a bal kezemnél az égbe meredt. A másik bottal így teljesen kényelmesen tudtam dobálni. Néhány dobás elteltével bivalyerős rávágás volt egy lapos, de bokorhoz közeli részen. Gondolatnyi szünet után erőteljesen emeltem meg a bot spiccét. A csuka energikusan védekezett. Fárasztani kellett hogy nyugodtan ki tudjam emelni. A visszanyomott szakállú horgot könnyedén kifordítottam a szájából. Ez az első izmos halacska erősen rányomta a bélyegét a nap hátralévő részére. Csukából még 5-öt fogtam 40 cm körülieket. Volt ezen kívül legalább ennyi akció is, melyek közül szebb halakat is sejtettem. Csukapeca közben elő-elő vettem a jászos pálcát is, ha a visszaforgó vízben láttam mozgolódni a halakat. Nagy jászt azomban nem sikerült fogni. 25 centisből akadt három darab és két hasonló méretű balinocska is. A nap tehát jól telt és reményt adott a további eredményes horgászatra.


Lee

Nincsenek megjegyzések: