vasárnap, október 29, 2006

Tévedés, nem kellenek milliók.

Annak idején, 2005 májusa környékén, mikor egy barátom belevitt ebbe az egész legyes őrületbe, annyit biztosan tudtam, hogy muszály lesz megvennem a saját felszerelésemet, de a család nem volt abban a helyzetben, hogy zokszó nélkül el tudja viselni, ha csak ugy kidobálok dollárezreket új szenvedélyemre. Ez egyébként most méginkább igy van, de nem ezt akarom mondani most. Hanem. Besétáltam a környék horgászboltjaiba, meg spotmegakomplexeibe, kézbevettem egy csomó botot, megnéztem az árakat, és úgy döntöttem, hogy egy noname, 35 dolláros "crystal river" 6-7 es bot pontosan meg fog felelni kezdednek a 3-400 dolláros pálcák helyett. Ebből mindjárt vettem kettőt, gondoltam, ha majd magyarországon eltörik az egyik, nem kell sokáig aggódnom a veszteség miatt. Nem is volt ezzel semmi gond, a 6-os dt-t szépen teritette. Azt azért észrevettem, hogy a bot NAGYON lágy. Mikor Milu kézbevette, meg is dicsérte: jó kis 3-as bot!!! :( Én meg nem értettem. :)

Hanem aztán itthon ugye más célhalak vannak... A domi mégcsak hagyján, de a süllő, balin, csuka nagyobb, nehezebb legyeket is jelent, nemcsak nagyobb zsákmányt. Namármost el lehet képzelni, mit össze-nem kalimpáltam a 6-7-re kalibrált, vajpuha, valójában 4-5-ös bottal, 6-os zsiórral, 6-10 centis átázott nyúlszőr legyekkel... :) Legyük őszinték: már az első dobásnál lejött, hogy muszály lesz venni egy erősebb botot, ha meg is akarom fogni a csukákat, nem csak halálra riogatni őket.

Na de mennyibe kerülne egy ilyen upgrade? Nem olcsó, mondhatjuk kapásból. Nézzük meg a Kaland árait 8-as kategóriában. 17300 forcsi redington crosswater (a legeslegalapabb bot minden tekintetben, nembeszélve arról, hogy ha a fórum hangos a problémáktól ezzel a márkával kapcsolatban). Tehát ezt azért ne már. Lássuk, mi van, ha minőséget akarunk: Sage Launch (alap sage!!!) 50000 forcsika. Sage VPS ( no, ilyen mellett már sokan letennék a voksukat) 93000. Aztán van itt olyan is hogy Traun River. Na, ezzel kapcsolatban is csak azt hallottam eddig, hogy valaki épp el akarja adni, ilyenmegolyan okok miatt. khm.

Kell még 8-as zsinor, és hát egy orsó is.... Szerintem nem mondok nagyot, ha kijelentem: 70000-nél olcsóbban nem lehet megúszni mindezt. Ennyi viszont most nincs. Sőt nem is lesz egy darabig. Viszont ha nem mehetek le a Zagyvára, akkor megőrülök. Ha viszont lemegyek, a meglévő, fentebb ecsetelt cuccommal, akkor Levente fog megőrülni. :)

És ekkor, úgy döntöttem, hallgatok a tapasztaltabb pajtásra. Aszongya: miért nem veszel egy olcsó Shakespeare-t? Aránylag jó minőségű, alu orsónyereg, hihetelen olcsó (7300 HUF),

és megoldja mindazt a sok tipródást amit itt rendezel bakker. Van hozzá zsinór is, 3600 forintért. rárakjuk a zsineget a 6-os oróra kevesebb backing-gel, oszt jóccakát. Kérdem én: mikor kellett utoljára bekingen fárasztanod halat? Igy is lett. Fizettem durván 11000 forintot, hogy végre problémamentesen hajkurászhassak csukát, süllőt, balint. És tökéletesen elégedett vagyok. Még a dobásaim minősége is javult. Nem azt mondom, hogy ki tudok dobni a világból (de az egyébként még mindig rajtam múlik, nem a felszerelésen). Nem azt mondom, hogy a legjobb botot vettem meg, ami ma elérhető. Nem azt mondom, hogy élettartamgaranciát kaptam a bottal. Azt mondom, hogy nem kell kidobálni a pénzt zsákszámra, ha ki akarod próbálni a nagyobb ragadozók léggyel történő horogra csalását.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

cs
Megkérdezhetem hol lehet Shakespeare legyező cuccokat kapni?

Dark Wader írta...

cs
Érdekes a probléma. Szolnokon van egy horgászbolt, ahol mindeddig lehetett kapni legyes dolgokat, főként a SEKSZPÍR-től, de mostanra az üzlet kínálata teljesen leépült.

De mondom mi a legegyszerűbb megoldás, ami nekem itt cegléden bevált. A horgászboltban, ahol egyébként semmiféle legyesdolog nincs, egyszerűen megkérdeztem a tulajt, hogy van-e lehetőség rendelni eztmegazt. Ő gyorsan felhívta a shakespeare-s kapcsolatát, és már mondta is az árakat. Két nap múlva kezemben volt az 5-ös botom 5500 forintért. Mondom: ebben a boltban például eredetileg egy darab legyes cucc sincs. Megéri kinyitni a szánkat.